In aceste lectii (94, 95) am prezentat definitiile si proprietatile patrulaterelor particulare (paralelogramul, dreptunghiul, patratul, rombul, trapezul) iar apoi am trecut la aplicarea lor in rezolvarea problemelor de geometrie plana. Am pus in evidenta importanta analizarii cu atentie a datelor din ipoteza si cum ajuta cunoasterea temeinica a proprietatilor si definitiilor patrulaterelor amintite, la rezolvarea problemei. Totodata am urmarit si dezvoltarea actului creativ, compunand noi probleme pornind de la cele date, aratand cum se nasc ele in mintea autorului, indemnandu-i pe elevi sa indrazneasca si ei sa fie creativi. Lectia aceasta se doreste a fi si o mostra din pachetul de DVD-uri despre geometrie plana la care lucrez si a fost captata in paralel cu o camera profesionista pe care o folosesc in productia acestor DVD-uri.
Versiunea acestei lectii de matematica pentru Mobil sau Tableta se gaseste AICI
Buna seara!
RăspundețiȘtergereDomnule Profesor,aveti concurenta,o televiziune din Gorj,are lectii televizate dupa ideile dv.vezi www.telebac.ro,la L1 un prof cam antitalent si mai ales antimetodist,nu prezinta mai intai ceva teorie de baza,se filmeaza tabla tocmai din spate mai mult si nu se vede ce scrie,are stil obositor,alt prof pe youtoube Poe669,are frumos stil,e modern.Dumitru
Ma bucur tare mult ca o televiziune locala a avut aceasta initiativa sa vina in sprijinul elevilor, profesorilor si parintilor. Asta a fost si ideea mea inca din 2007 cand am inceput sa-mi filmez lectiile la clasa si sa le pun pe Neogen(unde au ajuns si mi le-au blocat :( ). Pe atunci ideea li se parea multora "monstruasa" si nu am gasit nici un sprijin din partea televiziunilor locale insa ma bucur ca acum ea incepe sa prinda. Incurajez pe cati mai multi profesori sa faca acest pas spre transparenta actului didactic. Vorbim de beneficii pentru toata lumea. Elevii de la clasa filmata sunt obligati sa fie atenti si sa activeze, elevii spectatori au o sursa noua de informare si o metoda de evaluare, profesorii de la clasa sunt obligati sa-si faca treaba cat mai bine, profesorii spectatori se pot perfectiona si ei, parintii isi pot urmari copiii si pot supravegea calitatea actului didactic. Trebuie sa se continue cu supravegherea video la bacalaureat pentru a asigura o evaluare corecta si sanse egale fiecaruia. Este esential acest lucru. Mult succes in continuare. Am pus link-uri pe blogul Profesprul Online spre aceste noi site-uri la sectiunea "Linkuri Utile" in partea din drepata jos.
RăspundețiȘtergereBuna ziua domnule profesor! Ma numesc Nut Mihaela si sunt eleva in clasa a VIII-a. Acum facem paralelismul in spatiu. E greu de inteles pentru mine si ma asteapta capacitatea. Daca doriti sa explicati o sa va fiu foarte recunoscatoare. Va apreciez munca si eu chiar inteleg foarte bine de la dumneavoastra ! O zi buna in continuare si multa sanatate pentru ca e cea mai importanta!
RăspundețiȘtergereBună ziua,domnule profesor..Ați făcut să inteleg mai bine lecția cu paralelogramul pas cu pas,ceea ce îmi place la dumneavoastră..In sala mea de clasă m-am chinuit să le ințeleg cum se rezolvă mai cu exactitate,după problemă..Mi-ați readus inapoi plăcerea de geometrie,la un momentat nu intelegeam pur și simplu :)..Sunt de vină colegii mei,ceea ce declanșează comportamentul dur al doamnei profesoară de matematică,uneori,mi se pare cam nedrept,să predea toată lecția,dar nu explică pas cu pas,doar la cei care sunt la pregătire..Astfel,cum faceți dvs.,lectia pas cu pas și explicarea,ceea ce este foarte vital in geometrie..E scumpă pregătirea la ea,50 de lei pe oră,nu prea am bani,dar,m-ați impresionat la felul cum explicați,inteleg mult mai ușor după felul cum explicati,calm și logic..Vă multumesc și vă susțin pt. ceea ce faceți dvs.,un An Nou Fericit să aveți :) !
--
Stefan Alexandru - YouTube User